Wiadomości

REORGANIZACJA POSTERUNKÓW

Data publikacji 01.12.2012

Z dniem 15 października reorganizaccji uległy posterunki podległe chełmińskiej komendzie. Stanowiska wchodzące w skład Posterunku Policji w Papowie Biskupim zostały rozdysponowane pomiędzy unisławski posterunek i chełmińską komendę ...

Z dniem 15 października reorganizaccji uległy posterunki podległe chełmińskiej komendzie. Stanowiska wchodzące w skład Posterunku Policji w Papowie Biskupim zostały rozdysponowane pomiędzy unisławski posterunek i chełmińską komendę. Skutkiem wdrożonych zmian będzie efektywniejsze wykorzystanie dostępnych sił i środków, w tym zwiększenie liczby stanowisk wykonawczych w służbie prewencji.

Reorganizacja Posterunku Policji w Papowie Biskupim jest wynikiem  zmian struktury organizacyjnej jednostki przeprowadzanej przez Komendanta Powiatowego Policji.      
Posterunek Policji w Papowie Biskupim swoim zasięgiem obejmował trzy gminy tj. Stolno, Lisewo, Papowo Biskupie.  Na podstawie liczby zdarzeń to  gmina Papowo należy do jednej z bezpieczniejszych w naszym powiecie.        
Komendant Powiatowy Policji odpowiadając za bezpieczeństwo na terenie całego powiatu decyzję o reorganizacji podjął uważając, iż funkcjonowanie dwóch małych posterunków, które nie są w stanie zapewnić całodobowej obsługi jest nieuzasadnione ani względami merytorycznymi, ani ekonomicznymi. 
Po zmianie w powiecie pozostanie Posterunek Policji w Unisławiu, gdzie na terenie gminy dochodzi do największej liczby zdarzeń. Posterunek ten obejmować będzie swoim działaniem gminy: Papowo Biskupie, Lisewo, Unisław i Kijewo Królewskie. 
Posterunek w Unisławiu etatowo zostanie wzmocniony o funkcjonariuszy  z posterunku w Papowie  Biskupim. Po zmianie, posterunek w Unisławiu składać się będzie z 14 funkcjonariuszy, co będzie pozwalało na zapewnienie służby prewencyjnej w rejonie wiejskim, na każdej zmianie. Ponadto w rejon ten nadal kierowani będą policjanci Wydziału Prewencji z Chełmna.
Mieszkańcy Gminy Stolno będą obsługiwani przez policjantów z Chełmna, bowiem takie oczekiwania sygnalizowane były w przeszłości przez mieszkańców, z uwagi na lokalizację. 
Do służby w gminach kierowani będą ci sami dzielnicowi, jak i policjanci, którzy pełnili tam służbę dotychczas. 
Przyjęte rozwiązanie powinno zaowocować zwiększeniem ilości policjantów przewidzianych do bezpośredniego patrolowania podległego terenu, oraz prowadzenia tylko jednego kompletu dokumentacji przewidzianej dla posterunku. Umożliwi to ograniczenie biurokracji i efektywniejsze wykorzystanie w służbie patrolowej policjantów. 
Posterunek w dotychczasowej formie składał się z kilku funkcjonariuszy, co znacznie ograniczało możliwość zapewnienia służby na każdej zmianie. 

Trzeba pamiętać, że to nie budynki zapewniają bezpieczeństwo, a obecność zmotoryzowanych, wyposażonych w łączność patroli policji, które przez całą dobę patrolują teren, a tych dzięki reorganizacji, powinno być więcej. Dotychczasowa współpraca, w tym otrzymana od samorządów pomoc, umożliwiła poprawę warunków pracy funkcjonariuszy. Celem reorganizacji jest zwiększenie ilości patroli na terenie gminy, jak i usprawnienie naszych działań na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców. Współpraca w tym zakresie z samorządami nadal pozostaje wspólnym interesem zarówno wójtów, sołtysów jak i policjantów.
Powrót na górę strony